Dzisiejsze społeczeństwo wydaje się posiadać większą jaźń co do spraw naszego zdrowia. Obywatele zazwyczaj dobrze wiedzą, że podobnie kluczowy jak np. adekwatna dieta, jest ruch. Sport w dzisiejszych czasach zajął wysokie położenie w hierarchii obywatelskich przyjemności, a jednocześnie koniecznych obowiązków do wykonania w ciągu dnia. Mnogość wielorakich dyscyplin a także idei gimnastycznych zapewnia wybranie przez wszelką jednostkę szyku ćwiczeń odpowiedniego akurat dla niej. Sposobność wymiany przeżyciami na tego typu temat między wielbicielami konkretnej dyscypliny, choćby poprzez opiniowanie w mediach społecznościowych, dużo tu upraszcza. Następnym krokiem jest już wynalezienie grupy ćwiczeniowej bądź – zależnie od preferencji – indywidualnego cyklu zajęć i zaczęcie przychodzenia na seanse. O ile sposób ćwiczenia gimnastyki zadowoli preferencje, przebiega na ogół okres intensywnych ćwiczeń.

 joga hormonalna

Interesującą myślą wydaje się być joga hormonalna. To coś o wiele więcej aniżeli jedynie trening – ma ona funkcje terapeutyczne. Na skutek niej można wznowić powstawanie żeńskich hormonów. Polega na endogennym masażu, silnych technikach oddychania, a także skierowaniu energii życiowej na organy odpowiadające za produkcję hormonów. Poprawia kondycję, leczy sprawnie sporo dotkliwych, kłopotliwych wręcz dolegliwości. Ćwiczenia wchodzące w skład tego rodzaju jogi wpływają wprost na jajniki, tarczycę, przysadkę, nadnercza.

Ten tryb gimnastykowania się zalecany jest niewiastom rozpoczynającym moment menopauzy i klimakterium, mającym problemy z rozrodczością, skrzywdzonym zaburzeniami układu dokrewnego (np. zespołem policystycznych jajników, zaburzeniami cyklu menstruacyjnego, silnym PMSem).

Z początku niezbędne są wykwalifikowane konsultacje z terapeutką, która dobierze do danego kłopotu pasujące pozycje.